Przejdź do głównej zawartości

Test Na Spostrzegawczość_1

Witajcie!


Dzisiaj tworzę mój pierwszy wpis na blogu, trochę się wahałam czy zaczynać tą przygodę ale postanowiłam podjąć wyzwanie :-).  

Temat, który wybrałam jest mi bardzo bliski, ponieważ wraz z moim synkiem ćwiczymy spostrzegawczość bardzo często, a materiał, który został użyty w poście zrobiłam osobiście.

Przechodząc do rzeczy, pokazujemy Wam dzisiaj ćwiczenie usprawniające analizę i syntezę wzrokową. Poniższa gra składa się z 1 planszy oraz 14 plakietek, które należy dopasować do siebie. Brzmi banalnie. Cały szkopuł tkwi w szczegółach a raczej w ich dużej ilości. Obrazki różnią się od siebie drobnymi szczegółami, i aby dopasować je prawidłowo należy bardzo dokładnie się im przyjrzeć.

Ćwiczenia tego typu wpływają bardzo pozytywnie na naukę czytania i pisania.

Całość oczywiście elegancko zalaminowana, a plakietki przyklejane na rzepy :-)

Przygotowanie do pracy


A teraz Ignacy w akcji





Pierwsza kolumna za nami :-)

Czas dokończyć dzieła...





Uff... i koniec :-)

A oto efekt końcowy z bliska


Mój synek uwielbia takie zabawy :-) a jak Wasze pociechy?

Materiał do pobrania jest TUTAJ

Druga układanka








Plik do pobrania TUTAJ

Komentarze

  1. Supper, mój synek byłby zachwycony taka pomoca :) Bardzo fajny pomysł :) Choć nie powiem, że łatwy wymaga dużego skupienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy za miłe słowa. A układankę prześlemy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super. Szkoda, że nie mamy drukarki:(

    OdpowiedzUsuń
  4. oj szkoda, większość prezentowanych przeze mnie materiałów jest do druku :-( ale proszę popatrzeć na "sensoryczne kodowanie", je można wykonać bez drukarki (używając naklejek) :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra ale to już dla zawansowanych a kogowanie z naklejek zgapiłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ekstra ale to już dla zawansowanych a kogowanie z naklejek zgapiłam

    OdpowiedzUsuń
  7. :-) kodowanie bardzo lubię to które mamy, takie przyjemne dla oka :-). Niedługo inne wersje kodowań :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.