Przejdź do głównej zawartości

Licho i inni - Wydawnictwo BOSZ

Książka nad którą długo się zastanawiałam czy kupić. Po wielu za i przeciw w końcu się skusiłam. I nie żałuję. Książkę pochłonęliśmy w jeden wieczór.

Otwierając już stronę tytułową odczytałam dedykację, która wywołała ogromny uśmiech na mojej twarzy "Mojej mamie, która czytała mi bajki". Mam nadzieję, że i ja też tak zapadnę w pamięci Ignacego :-)




"Licho i inni" wydawnictwa BOSZ jest zbiorem 15 legend, zebranych i opowiedzianych na nowo przez Agnieszkę Taborską - znaną pisarkę oraz znawczynię surrealizmu. Jak już kilkukrotnie wspominałam wraz z mężem dokładamy wszelkich starań aby wiedza Ignacego na temat jego ojczystego kraju była, na ile to możliwe mieszkając poza jego granicami, wszechstronna. Wielokrotnie zastanawiałam się w jaki sposób przekazać mu legendy, które ja sama słyszałam jako dziecko od rodziców i dziadków. Książka "Licho i inni" właściwie robiła to za mnie :-)





Przyjemność czytania o Lichach, Utopcach, Dziwiżonach, Boginkach, Niebożętach, Wiedźmach, góralskiej parzenicy, zakopiańskich kierpcach, koniakowskich koronkach, łowickim pasie i wielu innych cudach docenią nie tylko dzieci ale również dorośli. Piętnaście opowieści dowcipnie, poetycko i nowocześnie podejmuje tematykę polskich baśni,zaskakująco interpretując motywy ludowe i elementy folkloru. Uwzględniając wrażliwość dzisiejszego czytelnika, przepisane na nowo i "odkurzone" bajki wypełniają wielką lukę na naszym rynku.




Nie mogę w tym miejscu nie wspomnieć o ilustracjach, które skradły moje serce. Ich autorem jest profesor warszawskiej ASP, słynny grafik i plakacista Lech Majewski. Inspirowane są sztuką ludową, dzięki czemu dziecko zapoznaje się z tym ważnym elementem historii.

Wspaniała pozycja która jest ważnym elementem dziecięcej biblioteczki. Kolejny przykład jak ważne jest współgranie tekstu z ilustracjami.






Tytuł - Lico i inni
Autor - Agnieszka Taborska
Wydawnictwo - BOSZ
Ilustracje - Lech Majewski
Oprawa - twarda
Liczba stron - 52
Rok wydania 2014


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.