Przejdź do głównej zawartości

Kolor brązowy i siemię lniane - PROJEKT "Spoza tęczy"

Wrzesień okazał się dla nas bardzo intensywny. Poza obowiązkami  o których nie będę się rozpisywać, dużo tworzyliśmy. A to wszystko za sprawą kilku projektów blogowych w których postanowiliśmy wziąć udział. Własnie w ramach jednego z nich powstał dzisiejszy wpis. Projekt miedzyblogowy Spoza tęczy, którego pomysłodawczynią jest autorka bloga Bajdocja. Założeniem projektu jest wybór jednego z kolorów spoza tęczy (różowego, brązowego, czarnego szarego lub białego), na dany miesiąc i napisanie posta o tym właśnie temacie. Jak widzicie projekt daje ogromne możliwości i pole do manewru. Duża dowolność (ogranicza tylko kolor :-)) i kreatywność. Dlatego nie mogłam sobie darować i zgłosiłam nas do projektu. :-). Na pierwszy rzut poszedł u nas kolor BRĄZOWY. Moje założenia i przebieg zabawy w pierwotnym planie był troszkę inny, ale jak wiadomo życie a raczej dzieci weryfikują dużo :-) Ale tym czy innym sposobem udało mi się osiągnąć to co zamierzyłam tzn. chciałem aby dzięki udziałowi w projekcie Ignacy poznał "coś" nowego. I udało się!!! A jak do tego doszło? Otóż rzekłabym banalnie!!! Stojąc w kolejce w sklepie spożywczym Ignacy zobaczył na półce woreczek z brązowymi ziarenkami i zapytał "co to jest?" Ja popatrzyłam i odpowiedziałam "siemię lniane" i w tym momencie zapaliła się lampeczka a woreczek powędrował do koszyka z zakupami :-)


Do naszych zabaw z kolorem BRĄZOWYM przygotowałam:

- woreczek siemienia lnianego,
- woreczek pestek dyni (w ostateczności nie zostały użyte ),
- płytki z odcieniami koloru brązowego (pochodzące z zestawu Kolorowe Tabliczki Montessori),
- dwie miseczki,
- dwie miarki,
- kartkę,
- klej.


Głównym założeniem były zabawy sensoryczne więc rozpoczęliśmy od nieco zapomnianych już u nas Kolorowych Tabliczek Montessori. Ignaś ułożył odcienie koloru brązowego od najjaśniejszego do najciemniejszego...



...oraz od najciemniejszego do najjaśniejszego.


Następnie przeszliśmy do meritum zabawy czyli Ignaś poznał siemię lniane i to w dosłownym tego słowa znaczeniu :-). Dotykał, próbował, przesypywał, zanurzał rączki, obserwował... :-). Ponieważ siemię lniane jest bardzo przyjemne w dotyku (zwłaszcza jest to odczuwalne przy większej jego ilości) zabawa dostarczyła synkowi doznań sensorycznych. A poza tym moje dziecko rozpoznaje już na półce sklepowej siemię lniane :-) za co jestem bardzo wdzięczna Bajdocji :-)








Po dokładnym zapoznaniu się z ziarenkami siemienia lnianego Ignaś postanowił stworzyć "coś". Ja chciałam niedźwiedzia on drzewo. Zgadnijcie kto wygrał :-)..... tak, tak mamy kolejne jesienne drzewko :-) tym razem powstałe z siemienia lnianego :-)


Najpierw "namalował" klejem swój rysunek, a następnie posypał do siemieniem lnianym :-)








W tym miejscu powinny zwisnąć jeszcze listki z pestek dyni, ale Ignacy uznał, że tylko popsują jego tak starannie wyklejone drzewko siemieniem lnianym :-) więc mamy drzewo późno jesienne :-)


Wpis powstał w ramach projektu "Spoza tęczy"


Komentarze

  1. Cudowny pomysł! Rewelacyjne skojarzenie! Świetna praca!
    Witajcie w projekcie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas też ziarenka :) Tematyka jesieni daje nieograniczone możliwości wykorzystywania darów natury do tego typu prac :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Drzewo wyszło wspaniale! Gratuluje pomysłu!
    U nas kolor brązowy pojawi się na blogu za kilka godzin :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Ponad 100 pomysłów na prace plastyczne dla dzieci

Dla wszystkich którzy lubią kreatywne zabawy postanowiłam zabrać w jednym miejscu ponad..... pomysłów na prace plastyczne. Proste w wykonaniu, nie potrzebują dużych nakładów materiałów ani czasu. Mamy nadzieje, że spodoba Wam się takie zestawienie :-)  

Niezbędnik każdego chłopaka oraz Niezbędnik akażdej dziewczyny. Jak ogarnąć dojrzewanie - Wydawnictwo Debit

Dziś chciałam Wam przybliżyć dwie bardzo wartościowe książki, które w bardzo prosty, przystępny a przy tym subtelny sposób opisują zmiany jakie powstają w ciele dojrzewającego nastolatka. Dwa niezbędniki, jeden skierowany do chłopców, drugi do dziewczynek, to książki, które powinny trafić w ręce każdego nastolatka. Publikacje ukazały się na rynku nakładem Wydawnictwa Debit .

Uciekający pieprz - "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami"

Kolejny wakacyjny piątek i kolejny eksperyment w ramach inicjatywy "Wakacyjne PIĄTKI z eksperymentami ", której pomysłodawczynią jest  Karolowamama .  Do wykonania naszego eksperymentu - uciekający pieprz - potrzebujemy: - miski/głębokiego talerza, -  pieprzu, - płynu do naczyń, - małego pojemnika, - wody.