wtorek, 6 czerwca 2017

Pies sekwencyjny - Centrum Metody krakowskiej

Od wczesnego dzieciństwa zawsze starałam się odpowiednio stymulować procesy poznawcze Ignacego. W tym celu zaopatrywałam się w różnego rodzaju pomoce dydaktyczne dostępne na rynku. Wiele też wykonywałam samodzielnie. Co więcej, nadal staram się to kontynuować, co z pewnością możecie zaobserwować na blogu. Przez ostatnie tygodnie synek z ogromnym zapałem szlifuje swoją uwagę słuchową na bardzo ciekawym zestawie, wydanym przez Centru Metody Krakowskiej. Podczas zabawy dziecko nie tylko ćwiczy uwagę słuchową ale także pamięć. Pies sekwencyjny to świetne narzędzie, które sprawdzi się także idealnie u dzieci, które tak jak Ignacy są dwujęzyczne.



W zestawie najdziemy:

- pieska (w niebieskim kolorze) wykonanego z plastiku z trzema otworami,
- 14 elementów służących do układania sekwencji,
- instrukcję. 

Elementy przedstawiające w większości jedzenie, wykonane zostały z płyty PCV.







Występują trzy etapy ćwiczeń z wykorzystaniem elementów zestawu. Pierwszy to rozpoznawanie przez dziecko wymienionych przez dorosłego przedmiotów, podawanie ich lub wskazywanie. Gdy dziecko radzi sobie z powyższym ćwiczeniem możemy przejść do drugiego etapu czyli zapamiętywanie dwuelementowych sekwencji po czym przechodzimy do sekwencji trzech wyrazów. Oczywiście w zależności od wieku i możliwości dziecka możemy ograniczyć liczbę elementów z których dziecko dokonuje wyboru przedmiotów. My pominęliśmy dwa pierwsze etapy, przechodząc od razu do trzeciego czyli układania sekwencji słuchowych z trzech elementów przy użyciu wszystkich czternastu przedmiotów. 




Podczas ćwiczeń bardzo ważnym elementem jest układanie sekwencji w sposób linearny czyli po kolei rozpoczynając od lewej strony (zgodnie z kierunkiem pisania i czytania). Jest to bardzo istotny szczegół, na który należy zwrócić uwagę oraz wyrobić u dziecka nawyk układania ten właśnie określony sposób. 


Kolejną bardzo istotną z punktu widzenia rozwoju dziecka zabawą jest odwracanie roli. Tym razem dziecko podaje sekwencje a zadaniem rodzica jest jej ułożenia. Dziecko cały czas kontroluje wykonywane zadanie i w przypadku popełnienia błędu, koryguje go. Taka zamiana ról jest bardzo efektowna, ponieważ badania wskazują, że dziecko najlepiej zapamiętuje ucząc innych. 


Pies sekwencyjny, bardzo spodobał się Ignacemu. Z ogromną radością zasiada do ćwiczeń, ale najbardziej lubi właśnie tzw. zamianę ról i "przyłapanie" mnie lub taty na nieprawidłowym wykonaniu sekwencji. Omawiany dzisiaj zestaw gorąco polecamy, jesteśmy przekonani, że "karmienie pieska" sprawi dzieciom wiele radości oraz dostarczy odpowiednich bodźców do stymulacji, co przełoży się na późniejsze wyniki w nauce.  



Zestaw znajdziecie TUTAJ



3 komentarze: